maandag 4 augustus 2014

Drukte en Rust
 
Als ik deze blog zou volgen, zou ik denk ik al afhaken. Er valt bijna nooit iets te lezen ;-) Té druk misschien ?
Augustus, dé Zomermaand. In januari vroeg ik me af hoe het over een half jaar zou gaan met Stempelfun.  Natuurlijk had ik de stille hoop dat mensen geïnteresseerd zouden zijn in mijn maaksels.
Op dit moment verlang ik naar vakantie. Rust na alle drukte van de afgelopen maanden. Het begon rustig, maar al snel stroomden de bestellingen binnen. Euforie overheerste, trots en stiekem ook verbaasd dat zoveel mensen enthousiast reageerden.
Ik ging naar markten en fairs en kwam ontzettend leuke mensen tegen. Wéér zoveel enthousiaste klanten, die me het gevoel gaven dat er vraag was naar de DIY producten die ik op de kraam had liggen.
Soms viste ik achter het net en verliep een volgende fair heel kalmpjes, was mijn doelgroep nergens te bekennen en zorgde flinke onweersbuien ervoor dat we thuis voor de kachel ons hele goedje aan het drogen waren. Maar even een poosje niet meer naar fairs en lekker vanuit huis verkopen. 
De aanvraag steeg naar gemiddeld 10 stempels per week, vaak meer.
Ondertussen naderde het eind van het jaar en werd het ook op school drukker. Plots vloog het me aan: Kan ik dit combineren? Haal ik hier de energie en voldoening uit die ik nodig had?
Even goed met elkaar praten (daar heb ik m'n wederhelft voor) en duidelijke voorwaarden plaatsen op de site zorgden ervoor dat er weer rust in de tent kwam.
Ik kreeg weer nieuwe ideeën en moest uitkijken ze niet allemaal tegelijk uit te willen voeren. Ik wil in de herfst en winter workshops gaan geven. Hoe? wat? waar? Daar ga ik in m'n vakantie over na denken.
Zoveel ideeën broeien in mijn hoofd.
Welke er een plekje krijgen in de realiteit is nog de vraag.
Vorige week toch maar eens de stoute schoenen aangetrokken en op een braderie gaan staan. Mijn gedachte was dat op een heuse 'fair' vast en zeker mijn doelgroep moest rondlopen. Het feit is echter dat daar heel veel kijken-kijken-niet kopen-laat mij maar genieten van een kopje koffie-mensen rondlopen. Behalve dan de puur en anders Fair in Putten en de fair op de Blommenhoeve in Eemnes. Dat waren heuse feestjes!!
De braderie in Woudenberg was erg leuk! De Heigraaf (camping) liep volledig leeg voor de braderie. Een heel leuk gesprek met de eigenaresse van de camping gehad. Een vrouw met passie voor haar werk, dat merk je gelijk! Een andere klant kwam weer terug fietsen vanaf de camping want haar vriendin uit Papendrecht had gebeld en wilde natuurlijk het zelfde tasje met spulletjes. Ik genoot!

Op dit moment ligt de tafel vol met stempelspulletjes én schoolspulletjes. Ik kan genieten van beide. Een nieuw stempeljaar en een nieuw schooljaar. Maar éérst genieten van zon , zee en rust.
Nieuwe energie opdoen voor de allerleukste 'hobby' van de wereld die me(toch wel!) ook héél veel energie oplevert!

                     HAVE A NICE SUMMER!! -X- B

Geen opmerkingen:

Een reactie posten